www.flickr.com

woensdag 26 oktober 2011

Wat?! Wortelsapsaus?



Verslavingen zijn ongezond, dat weet u, en dat weet ik ook.  Voor de bankrekening dan voornamelijk.  Maar stoffen in onze (lees 'mijn') hersenen zorgen er nu eenmaal voor dat ik steeds meer stoffen in mijn kasten wil.  Gelukkig wordt textiel niet slecht, en dus sus ik mijn geweten keer op keer met de gedachte dat het slechts 'een investering voor later' is.
Nuja, lang voor ik de wondere wereld van stoffen & stikken ontdekte, had ik nog een andere zwakke plek:  kookboeken!  Overal waar ze boeken verkopen en waar ik passeer, gaat er zeker ééntje extra over de toonbank.  Want, je weet toch nooit dat je eens iets met pompoenen wil klaarmaken, of dat er een vegetariër naar je barbeque komt.  Redenen genoeg alleszins!
Heel wat van die kookboeken staan voornamelijk in mijn boekenkast...te staan.  Maar eentje maakt daar sinds kort een uitzondering op.  Ik had het er hier al eens over, maar het blijft me verbazen welke lekkere recepten ik uit die 'Lekker Slank Koken' haal.   Ik begin er soms met weinig goesting aan, het eeuwige vooroordeel dat mager niet lekker kan zijn, maar uiteindelijk raakt mijn bord leeg, en de pot meestal ook.  Zo ook de laatste keer.

Vorige week maakte ik namelijk  "kalfsreepjes met snijbonen en wortelsaus".  En daar natuurlijk een paar patatjes bij.
Ik kocht voor het eerst in mijn leven wortelsap en mijn nieuwsgierigheid dwong me dan ook om er al eens een slokje van te nemen terwijl ik het vlees bakte.  Jakkes!  Niet echt m'n ding, maar ik zette toch door.  En gelukkig maar want de saus was om bord en vingers bij af te likken. 


200g kalfsvlees, 200g snijbonen, 100ml wortelsap, 1el citroensap, 1tl maizena, dragon, peterselie, peper en zout

Uiteraard is er dat ene gezegde over smaken en kleuren, maar toch... njammie!
En het beste is, zo meteen mag ik weer een receptje kiezen voor vanavond.  Wat dacht u van 'blinde vinken met yoghurtsaus'? :-)   
Pin It

Geen opmerkingen:

Een reactie posten