www.flickr.com

zondag 30 september 2012

Voor Ellie

Een geboortekaartje-look-a-like kraampakket.


Nog maar net terug van Nepal of ik huppelde deze week al van de ene babyborrel naar de andere babybarbecue.   Deze laatste was er eentje bij nog ongekende, verre schoonfamilie.  Met het kado zou ik me dus meteen ook introduceren aan die kant van de familie.  Een spetterende entree en dito kado waren een must! 


Na lang piekeren - of noem het een jetlag-inspiratiedip - besloot ik om het simpel te houden.  Een schattig jurkje of een mutsje zag ik niet in deze stofjes en dus werd het een badcape, een knisperdoekje en een slabbetje. 

Patroon badcape: Sew4Home
Inspiratie applicaties: bloem en giraf 
Stoffen: lichtroze stof van Tilda Fabrics bij Banier, overige stoffen van bij Stoffen Pauli. 


Nog snel een inpakpapiertje er rond en we zijn klaar om te vertrekken!


Pin It

14 opmerkingen:

  1. Prachtig! Wat een lief en origineel cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier zal je zeker indruk mee maken! Heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!!!! Dat is een zeer geslaagd cadeau! Veel succes met alle babyborrels!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Wat mooi! Ze zullen er blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja dat kan je nog eens uitpakken, zo prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele leuke dingen! Het en jij vielen vast in de smaak bij de schoonfamilie :)
    Groetjes, miek

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zit hier vol bewondering te kijken naar de manier waarop je de applicaties vast stikt. De Ellie is gezigzagd (denk ik) maar lijkt zo lekker wollig... en de dubbele rand rond die bloem geeft een heel fijn resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'Ellie' is nicky velours en inderdaad gezigzagd om rafelen/pluizen te voorkomen; heel klein, en vooral heel traag. Dat was ook de reden waarom ik het geen tweede keer wou doen op de badcape en daar voor een simpele bloem ging ;-)

      Verwijderen
  8. Mooi!! En inderdaad mooi assorti met het geboortekaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoj Annelies!
    Wat een prachtige projectjes maak jij!!
    Ik vroeg me af wat je in zo'n knisperdoekje steekt?
    Ik wil voor mij metekindje dat op komst is graag ook een knuffel maken met zo'n belletje in, maar steek je dat los bij de vulling of eerst nog in iets in voor je het erin steekt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het plastic zakje van cornflakes, of chips, koekjes, of een plastic winkeltasje, ... ! Gewoon recycleren wat je in huis hebt. Eventjes afwassen en dan er tussen stikken :-)

      Verwijderen
    2. En een belletje steek ik er los in, maar misschien dat er wel een betere manier is, want bv in een knuffeltje met veel vulling vind ik dat het rinkelen soms wat gedempt wordt... In mijn kraampakketje voor Emma heb ik het belletje gewoon bij in de giraf gestoken.

      Verwijderen
  10. Hoi,
    ik wil ook graag zo'n badcape proberen!
    Ik vind jouw versie (met stof aan de buitenzijde) mooier dan het oorspronkelijke patroon!
    Welke volgorde gebruikte jij hiervoor?
    Eerst het kapje op de zachte stof stikken en dan pas de buitenzijdestof aan de zachte stof vaststikken?
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen