www.flickr.com

zondag 14 oktober 2012

Doggy style

Ofte, maak eens een hondenslab. 


Waarom, vraagt u zich misschien af?  Wel, omdat een collega dat vroeg en ik na een reeks kraamkadootjes nu wel klaar was voor het grote werk.  
Eenvoudig? Zo lijkt het wel.  En eigenlijk is het dat ook, als je het dagenlange twijfelen over stofjes en materialen niet meerekent uiteraard.   Want het ding moet niet alleen super-absorberend zijn, voor die liters en liters kwijl.  Maar moet het beestje, Vita genaamd, ook nog eens flatteren.  Ahja, want zeg niet zomaar slab tegen een heuse hondenshow-slab!

Ik kreeg de oude slab toegestopt en tekende het model over.  Koos een mooi katoentje en bijpassende badstof (al lijkt dat door de belichting niet zo) en stikte er een huishouddoekje tussen om nóg meer zever op te slorpen.  De paspel maakte ik zelf met touw en biaislint.


Lettertype: Lobster
Stoffen: vosjes van Kokka (Van Marieke), blauwgroene katoen (Stoffen Pauli) en paarse badstof (handdoek, Action)
Fournituren: blauwgroene biais (Stoffenspektakel), paspeltouw (Brico)

In december is de volgende wedstrijd, Vita zal er alvast héél bella uitzien.Pin It

3 opmerkingen:

  1. Ik wist niet eens dat het bestond... een slab voor een hond. Maar vind de eerste die ik in mijn leven zie wel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een gat in de markt lijkt me! Wat een verbetering in vergelijking met die oude, dat hondje zal zoooo blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey, zou je nog zo enkele slabbetjes willen maken?
    Groetjes, ilse

    BeantwoordenVerwijderen